Info/Faq

Een aantal veelgestelde vragen staan hieronder beantwoord. Staat jouw vraag er niet bij of is het onderstaande antwoord niet voldoende, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je dan zo snel mogelijk verder! 

 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

 

Welke producten kunnen worden aangepast aan mijn wensen?

Bijna alle producten zijn aan te passen aan jouw wensen. Bijvoorbeeld: de kleuren, stoffen, en stofpatronen. Namen of letters kunnen geborduurd of gedrukt worden. We kunnen dingen toevoegen of juist weglaten. Veel producten hebben verschillende opties. De meeste opties staan bij de producten beschreven. Mocht je toch nog iets anders willen of een vraag hebben, kun je altijd contact opnemen. Dan kijken we wat de mogelijkheden zijn. We denken graag met je mee!

Indien we een product naar jouw wens voor je aanpassen, vervalt het herroepingsrecht. Indien er iets mis is met je product neem dan contact met ons op. Kijk op de pagina van herroeppingsrecht voor meer informatie hierover.  

 

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben met mijn bestelling?

Breng ons hier binnen 7 dagen na aankomst van je bestelling van op de hoogte. Dit kan via info@atelier-noir.nl of doormiddel van het klachtenformulier. We kunnen samen kijken naar een oplossing. We kunnen geen producten retour nemen die speciaal op maat voor jou gemaakt zijn. Indien er iets mis is met je product kan je het wel retourneren, neem hiervoor altijd contact met ons op.

 

Kan ik mijn bestelling afhalen en waar kan dat?

Ja dat kan! We maken dan een afspraak. Je kan je bestelling ophalen in ons atelier in Nuland. 

 

Hoe kan ik betalen?

Via de website kun je betalen met IDEAL of je kan kiezen voor vooraf overmaken.
Verstel- reparatiewerk en maatwerk kan contant of via pin worden betaald als je je spullen komt brengen/ophalen. Indien je je product wil komen ophalen dien je gepersonaliseerde producten ook vooraf te betalen. 

 

Hoe lang duurt het voor mijn product klaar is?

Alles wordt met de hand gemaakt, zoals jij het wil! 

We hebben naast patronen, stof en fournituren dus niets op voorraad. Alles wordt gemaakt nadat het besteld is. Hierdoor is het moeilijk een exacte levertijd neer te zetten. Ga ervan uit dat het minimaal 1 tot 2 weken zal duren voor je bestelling gemaakt is en dus verzonden wordt. 
Indien je haast hebt of een vraag kan je altijd contact met ons opnemen en dan kijken we wat we voor je kunnen doen! 

Indien we met vakantie zijn zal dit kenbaar gemaakt worden via de website en onze social media kanalen. Hierdoor zal er een langere levertijd zijn. 

 

Wat voor materialen worden er gebruikt?

We gebruiken enkel materialen die in Nederland goedgekeurd en veilig zijn. De houten ringen, rammelaars, piepers en ritselfolie zijn voor Europa goedgekeurd. We gebruiken voornamelijk katoenen stoffen en speciale babyvulling.

 

Kunnen jullie mijn bestelling als cadeau verpakken?

We kunnen je bestelling voor je inpakken, dat proberen we zoveel mogelijk bijpassend bij je gekozen product te doen of voor de babypakketjes in folie. Selecteer de opties tijdens het bestelproces!

 

Wat betekend HTV?

HTV staat voor Heat Transfer Vinyl. Dit is het materiaal waarmee we letters, teksten en afbeeldingen op textiel kunnen drukken. Met een snijplotter snijden we de HTV in de juiste vormen en maten, en daarna persen we het met hitte op textiel.

 

Wat verstaan wij onder gepersonaliseerde producten?

Indien wij een naam, logo, tekst of plaatje op jouw verzoek op een product drukken of borduren is het product gepersonaliseerd. Indien je zelf de stoffen uitzoekt, wij op verzoek bepaalde onderdelen toevoegen, je het product zelf samenstelt of iets op jou verzoek maken, valt dit ook onder gepersonaliseerd. Dit geld ook voor bestellingen die je doet via onze website. 

 

Hoe komt het dat mijn product (soms) naar wasmiddel ruikt?

Omdat wij een kleinschalige productie hebben, kunnen wij onze stoffen voorwassen. Dit heeft als voordeel dat je product niet meer krimpt, en minder tot geen kleur meer afgeeft indien je het wenst te wassen. We gebruiken hiervoor een klein beetje wasmiddel wat dus het geurtje kan veroorzaken. We adviseren je om je nieuwe product altijd te wassen voor je het aan je kindje geeft.